Hei Yrittäjä!

Yritystoiminnassa yrittäjäkaverit ovat tärkeitä. Kaverilta saa vertaistukea omaan yritystoimintaan ja keskustelukumppanin kanssa voi parhaimmillaan sparrata molempien yritystoimintaa eteenpäin. Kuten olet jo varmasti kokenutkin, yrittäjäkaveri voi olla ihan minkä alan yrittäjä tahansa sillä jo yrittäjyys itsessään yhdistää. Verkostot ovat osittain pysyviä, mutta niitä kannattaa myös avoimin mielin laajentaa.

Raahen seutukunnassa on toiminut parin vuoden ajan 22 mikroyrittäjän yritysryhmä. Ryhmä on kokoontunut noin kerran kuukaudessa iltaa isännöivän yrityksen tiloihin keskustelemaan valitun teeman ympärille. Kokoontumiset ovat avoimia ja mukavahenkisiä juttutuokioita, joissa eri aloja edustavat, erikokoisten ja erilaisissa vaiheissa olevien yritysten yrittäjät jakavat ja vastaanottavat kokemuksia yrityselämästä. Tilaisuudessa hörpätään kahvit, syödään pullat ja jutellaan illan isännän valitsemasta aiheesta. Tilaisuuksissa yrittäjät auttavat toisiaan tuomalla keskusteluun oman kokemuksensa ja osaamisensa kaveriyrityksen toiminnan kehittämiseksi. Yritysryhmän antama vertaistuki on koettu erittäin hyödylliseksi. Keskusteluissa jaetaan mielipiteitä, käytännön kokemuksia ja ammatillisia tietoja sekä ideoidaan uutta koko verkoston voimin. Tarpeen mukaan tilaisuuksiin on pyydetty mukaan myös ulkopuolisia asiantuntijoita, rahoittajien edustajia ym.

Verkostot elävät ja yritysten tarpeet vaihtelevat, joten haemme nyt uusia yrittäjiä mukaan Raahen seutukunnan alueella kokoontuvaan yritysryhmään. Yritysryhmä on hyvä yhteistyökanava, joka tarjoaa koko verkoston tuen yrityksesi kehittämiseen.

Lisätietoja Raahen seutukunnassa toimivasta yritysryhmästä antaa:
yrityskoordinaattori Riitta Palosaari, 040 8303198, riitta.palosaari@raahe.fi