Yritysbarometri 2017 on valmistunut

Raahen seutukunnassa on noin 2300 yritystä. Miltä tulevaisuus yrittäjän näkökulmasta näyttää ja millä mielellä yrittäjät ovat oman yritystoimintansa suhteen? Yritysbarometri kertoo yrittäjien oman näkemyksen asiasta.

Vuoden 2017 yritysbarometri on 19. Raahen seutukunnassa toteutettu yritysten näkemyksiä kartoittava puhelinkysely, jonka avulla saadaan selville eri toimialojen näkemyksiä tulevaisuudesta sekä yrityskohtaisista yrityskehittämisen mahdollisuuksista ja uhkista. Yritysbarometrilla kerättyä tietoa käytetään yritys- ja kehittämispalvelujen jatkokehittämiseen ja tarkempaan suuntaamiseen.
Tänä vuonna mukana oli ensimmäistä kertaa myös seutukunnan maatilayrityksiä. Elinkeinorakenteeltaan Raahen seutukunta on yksi Suomen erikoistuneimpia, mikä johtuu teollisuuden suuresta osuudesta. Maa-, metsä- ja kalatalous näyttelee kuitenkin toimipaikkojen määrällä mitattuna suurinta työllistäjää Raahen seutukunnassa, mikä näkyy myös yritysbarometriin vastanneiden yrityksien toimialajakaumassa.

Lisätietoa: Riitta Palosaari, 040 830 3198, riitta.palosaari@raahe.fi