Juhlarahaston keräys lähti ripeästi liikkeelle

Siikajoen kentällä järjestettiin 28.7.2018 Fellman Open golf‐kilpailu, joka oli samalla osa

Juhlarahaston varainkeruun tukitilaisuutta. Kilpailu oheistapahtumineen keräsi yli 80 iloista osallistujaa. Samalla Juhlarahaston varainkeruu sai mukavan startin. Lahjoituksia ja sitoumuksia on tullut elokuun alussa jo yli 15.000 euron edestä, iloitsee keräyksen vastaava Tapani Piirala.Juhlarahastolla tuetaan korkea‐asteen opiskelijoiden sijoittumista apurahojen ja stipendien turvin Raahen seutukuntaan. Juhlarahastoa hallinnoi erillinen hoitotoimikunta, jossa on edustettuna Raahen Yrittäjien, Raahen seudun yrityspalvelujen, Oulun kauppakamari Raahen osaston sekä Raahen Kauppaoppilaitoksen Stipendirahastosäätiön edustajia.

Hoitotoimikunnan jäsen johtaja Pasi Pitkänen Raahen seudun yrityspalveluista painottaa, että varsinaiset yrityksille suunnatut lahjoitusviestit lähtevät liikkeelle nyt syksyn aikana. Osaajia Raahen seutukuntaan on yhteinen teema, joka haasteena yhdistää alueen työelämää, painottaa Raahen Kauppakamariosaston asiamies Esa Pellikainen. Pellikaisen mukaan osaajien rekrytointi on haaste, joka kasvaa tulevaisuudessa. Juhlarahaston tavoitteena on kartuttaa rahastoa 100.000 eurolla. Vaiheittain Juhlarahaston pääomaksi on tarkoitus kerätä 500.000 euroa, jolla varmistettaisiin noin 35.000 euron vuotuinen apurahojen ja stipendien maksaminen työelämän kaipaamille korkea‐asteen osaajille.

Juhlarahasto on myöntänyt rahoitusta vuodesta 2014 lähtien. Lahjoituksia voivat antaa sekä yksityishenkilöt että yritykset.

Lisätietoja löytyy osoitteesta: rpkk.fi/verkostolle/juhlarahasto/

Raahen seutukunnan talouskasvun ja hyvinvoinnin perustana ovat kilpailukykyiset yritykset sekä tehokkaat palvelut. Nykyisen epävarmuuden taittuessa investoinnit kasvavat. Osaajien lisääntyvä tarve sekä pienentyvät ikäluokat tuovat haasteen jo lähitulevaisuuden osaajien rekrytointiin. Käden taitajien lisäksi taistellaan korkeakoulutettujen osaamisesta.

Juhlarahastoon kerättävän pääoman tuotoilla halutaan tukea korkea-asteen sekä alueen työelämän kaipaamia ammattiosaajien lopputöitä ja valmistuneiden sijoittumista Raahen seutukuntaan. Juhlarahastoa hallinnoi Raahen Kauppaoppilaitoksen Stipendirahastosäätiö, jolla on nykyisin hallussaan mm. Kauppakamarirahasto. Toivomme Sinulta ja yritykseltäsi tukea seutukunnan kehittymiselle ja tulevien osaajien rekrytoinnille!

Lisätietoa tästä>>pdf, 1232 kb